TracTive

TracTive je realativně nový hráč na trhu špičkových tlumicích systémů. Relativně proto, že všichni představitelé firmy včetně šéfkonstruktéra a ředitele výroby jsou jedni z nejvíce uznávaných pracovníků v oboru s desítkami let zkušeností s vývojem, konstrukcí a výrobou tlumičů pro nejrůznější výrobce. Jejich poslední zaměstnavatel (myšleno před TracTive) se rozhodl zrušit velkou holandskou továrnu, kde pracovali a ačkoliv dostali nabídku pracovat pro toho výrobce v jiné zemi, rozhodli se založit si vlastní firmu a realizovat nápady, které v rámci firemní struktury předchozí firmy realizovat nemohli.
Nová firma využívá všechno z jejich zkušeností - od perfektně zařízené vývojové laboratoře (podstatná část vybavení je vlastní konstrukce, protože potřebné přístroje nikdo nevyrábí) až po spolupráci s osvědčenými výrobci komponent, kteří jsou prověření řadou let spolupráce na výrobě tlumičů jiných značek. Veškerá výroba a komponenty tlumičů TracTive je v tomto okamžiku původem z Evropy. Finální montáž, testování a kontrola kvality se provádí v Holandsku v nové továrně ve městě Cuijk, kde je soustředěný i vývoj a výzkum. TracTive značnou část své kapacity poskytuje jiným výrobcům v rámci OEM smluv a licencí, spolupracuje kromě Touratechu například s BMW, pro který vyvíjí nový elektrický podvozek, který bude dostupný na nové generaci motocyklů řady GS apod. Kromě tlumičů pro motocykly vyvíjí a vyrábí tlumiče pro sportovní účely (racingové tlumiče) na čtyřkolky, automobily a zejména sněžné skůtry. Hlavní těžiště vývoje je především v oblasti semi a plně automatických podvozků - tedy tlumičů, které budou schopné reagovat částečně nebo zcela automaticky na změněné jízdní podmínky. Tento systém má TracTive již vyvinutý a částečně licencovaný pro jiné výrobce ale plně automatický systém vyvíjí pro sebe. V oblasti klasických tlumičů nabízí to nejlepší, co se dnes dá na trhu sehnat ale za příznivější ceny a vždy s nějakými výhodami pro zákazníky. Ve srovnatelné cenové kategorii vždy nabízí něco víc proti tradičním výrobcům.

TOURATECH SUSPENSION - AUTORIZOVANÉ SERVISNÍ STŘEDISKO 2017
Ceny servisu tlumičů TOURATECH SUSPENSION a TRACTIVE v našem servisním centru
V tomto okamžiku jsou jediná servisní centra v Evropě: Německo, Švédsko, Portugalsko, Španělsko a Česká Republika
Kromě Evropy jsou ještě servisní centra: USA, Turecko, Kanada, Peru

Servis tlumičů Touratech Suspension / Tractive
od 1. 10. 2017    
     
  Tlumiče koupené od TT-CZ Tlumiče nejsou od TT-CZ
Standardní (malý) servis po 20/30 tis. km    
Kontrola tlumiče, výměna oleje a dusíku na servisní stanici D-XP, výměna povinně měněných dílů dle předpisu výrobce. Případná výměna hlavního těsnění, ložiska nebo podložek oka při zjištěném poškození - materiál a práce se v tomto případě platí extra. 2590 Kč (3133 Kč vč. DPH) 3265Kč (3951 Kč vč. DPH)
Service & maintenance monoshock   152EUR
90900011 Replacement oil, nitrogen refill, replacement mandantory parts & check. Replacing when necessary seals & bushing - material & labour paid extra.
   
Kompletní (velký) servis po 20/30 tis. km    
Kontrola tlumiče, výměna oleje a dusíku a povinně měněných dílů dle předpisu výrobce na servisní stanici D-XP včetně výměny hlavního těsnění, pístního kroužku, ložiska oka a offroad prachovek nebo těsnění podle typu. 3297 Kč (3989Kč vč. DPH) 4361Kč (5277Kč vč. DPH)
Full service monoshock   203EUR
90900012 Replacement oil, nitrogen refill, mandantory replacement parts & check. Including new sealhead and piston ring etc. Replacing eye bearing, seals and o-rings/offroad seals if required.
   
Výměna složení oka tlumiče Cena vč. spacerů 1532 Kč (1854 Kč vč. DPH), Cena bez spacerů 900 Kč (1089 Kč vč. DPH)  
Výměna ložiska, těsnění (o-kroužky nebo offroad těsnění) a spacerů oka tlumiče    
Replacement of eye seals, bearing and bushings   Price without bushings 1089 Kč inc. VAT, Price with replacement bushings 1854 Kč incl. VAT
Výměna pružiny (silnější, slabší, výměna..)    
Pouze práce - cena pružiny extra podle typu 500 Kč (605Kč s DPH)  
90900014 Replacement of monoshock spring   100EUR
Spring price is not included    
Servis hydrauliky předpětí pružiny 1560 Kč (1888 vč. DPH)  
Service manual hydraulic PA   91 EUR
     
     
Čištění špinavých tlumičů není započítané v ceně!  
Všechny úkony předpokládají standardní opotřebení tlumičů běžným provozem - nikoliv poškození po haváriích a nárazech apod.

TracTive_do_tela2

Výhody tlumičů TracTive oproti konkurenci:

Všechny parametry ve srovnatelné cenové třídě lepší než u konkurence (např. v základní ceně systém s oddělovacím pístkem)
Větší průměry pístů (46mm) i těla tlumiče (nižší teploty) než konkurenční
Patentovaný systém PDS (progressive dampening system) zabraňující tzv. tvrdému dorazu
Hydraulika předpětí má největší pracovní rozsah na trhu (15mm)
Všechna ložiska z nerez oceli
Hliníkové tělo má o 20% vyšší odvod tepla
Všechny tlumiče jsou nejméně o pětinu lehčí než OEM výrobky
Každý tlumič je z výroby testován 10x větším počtem cyklů než OEM výrobky
Během testů TUV a KBA úspěšně dosaženo milion pracovních cyklů v plné zátěži a rozsahu
Větší průměr trnů oka (volitelně stavitelného v rozsahu 8mm)
CrMo hlavní tyč tlumiče s pracovní plochou opatřenou tvrdochromem
Tělo tlumičů z jednoho kusu kovaného duralu
Všechny vnitřní plochy opracované bez stop po nástrojích
Planžety od nejlepšího výrobce v oboru
Součástky tlumičů vyráběné výhradně v Evropě
Veškeré ocelové díly z nerezu
Všechny součásty, které se dotýkají planžet jsou leštěné
O-kroužky od italského výrobce který dodává díly NASA, přesnost 10x vyšší než u asijských o-kroužků
Vývoj od autorů systému ESA a ESA2 a autorů nového podvozku BMW GS 2013
Hadice u externí nádobky mají největší průměr (průtok) na trhu v tomto segmentu
Benja hadic a externí nádobky umožňují (dle modelu) volné otáčení do libovolné polohy pro snadnou montáž
Externí nádobky na olej kované z jednoho kusu duralu
Modulární systém umožňující upgrade s minimálním počtem jednotlivých součástek napříč modelovou řadou
Intenzivní vývoj vč. vývoje elektricky řízených tlumičů a motorů předpětí vč. vlastních kontrolérů
Výrobce je držitelem ceny za největší inovace v oboru za rok 2011
Konstruktéři i představitelé firmy mají desítky let zkušeností v oboru a jsou držiteli desítek patentů


V současné době se vyrábí tři základní řady tlumičů Touratech Suspension by TracTive:

1) řada Level1 zahrnuje cenově výhodné tlumiče ale na rozdíl od konkurence s oddělovacím pístkem (separační systém, nikoliv emulzní) s manuálním nastavením předpětí (nástrojem v dodávce) a s možností nastavení odskoku v širokém rozsahu. Separační pístek zabraňuje vytvoření pěny (emulze) z promíchaného oleje s plynem a následnou změnou tlumicí charakteristiky. Vzhledem k tomu, že při dané konstrukční délce (daná maximální vzdálenost mezi oky tlumiče) snižuje separační píst nad hlavním pístem funkční zdvih (o výšku tohoto pístu), může se zdát, že je tlumič méně vhodný pro offroad aplikace. Ale při správné volbě síly a předpětí pružiny je tento hendikep potlačený výhodami separační konstrukce - zejména stále stejnou tlumicí charakteristikou a zvýšenou životnostní olejové náplně. Pro aplikace, kde je zdvih kritický, doporučujeme volit tlumič s externí olejovou nádobkou (řady Extreme nebo HighEnd), kde je navíc větší objem oleje a separační píst je v této nádobce bez vlivu na zdvih. Tlumič Level1 je možné dodatečně vybavit hydraulickým předpětím nebo elektro-hydraulickým systémem a také objednat s pružinou o jeden stupeň slabší nebo o jeden či dva stupně (10-20Nm/mm) silnější za paušální poplatek.

2) řada Level2 jsou stejné tlumiče jako řada Level1 ale doplněné o hydraulické nastavení předpětí pružiny pomocí mechanického kolečka umístěného (podle konkrétního motocyklu) na těle tlumiče nebo na hydraulické hadici mimo tělo tlumiče. Funkčnost vlastního tlumiče je identická jako v případě Level1 ale tlumič je možné snadno nastavit pro kompenzaci změny zátěže (náklad, spolujezdec případně obojí) otáčením kolečka hydrauliky v poměrně velkém rozsahu.

3) řada Level2e jsou opět stejné tlumiče jako Level1 ale doplněné o elektrický motor, který pohání hydrauliku předpětí pružiny. Nastavení se ovládá z panelu na řídítkách (součást dodávky) v devíti krocích indikovaných LED diodami pomocí dvojice tlačítek (+ a -). Hydraulika má o 20% vyšší zdvih než standardní mechanická verze a motor je umístěný mimo tělo tlumiče. V současné době se neplánuje rozšiřování této řady a nahrazuje se řadami elektrických tlumičů. L2e byly v minulém roce zcela vyřazeny z nabídky z důvodu velmi malého zájmu zákazníků.

4) řada HighEnd zahrnuje tlumiče s konstrukcí výhradně s externí nádobkou na olej s oddělovacím pístkem a dvojicí ventilů pro regulaci rychlých a pomalých nárazů (HS/LS). Konstrukce tlumiče má stejný průměr a základní prvky jako řada Level1, nabízí však v ceně hydraulické předpětí v rozsahu 15mm (o 30% více než konkurence) a lepší možnosti nastavení (plně stavitelný tlumič) s lepším výkonem zejména při trvalé zátěži

5) řada Extreme zahrnuje tlumiče konstrukčně podobné řadě HighEnd (tedy vždy s hydraulickým předpětím a externí nádobkou oleje s HS/LS regulací) ale navíc umožňuje nastvit fyzickou délku tlumiče díky oku se šroubovacím dříkem (-2/+6mm, což v závislosti na dané motorce může dělat 1-4cm výšky sedla). Tlumiče řady Extreme mají navíc sériově druhý píst systému PDS, který díky progresivní změně charakteristiky v závislosti na poloze (stlačení) naprosto zabraňuje dorazům natvrdo při extrémní zátěži. Nově jsou v nabídce i přední tlumiče řady Extreme např. pro R1200GS. Variantou této řady je verze bez externí nádobky na olej ale s funkčností tlumiče Extreme - nazvaná INLINE EXTREME, kde ovládací prvky kompresí jsou umístěné v horní části těla tlumiče.

6) řada ACE je zcela nová konstrukce tlumičů, která využívá elektrodynamický solenoid pro regulaci průtoku oleje tlumičem. Jde tedy o tlumiče "elektrické", kde řídící proud z kontrolní jednotky ovládá nastavení tlumiče (a mění charakteristiku až 10x za sekundu). V nabídce jsou celé sady pro předek i zadek, kdy řídící jednotka a ovládací panel jsou součástí dodávky zadního tlumiče. Řídící jednotka navíc reaguje na dynamické změny při jízdě (např. brždění) a mění charakteristiku podvozku zcela nezávisle na jezdci (resp. v pěti úrovních nastavení vlivu) v závislosti na dynamice pohybu motocyklu což vyhodnocují senzory a gryroskopy v řídící jednotce. K dispozici jsou provedení s elektrickým, hydraulickým nebo mechanickým nastavením předpětím pružiny. Verze Expedition obsahuje oba hydromotory (pro přední i zadní tlumič), levnější verze obsahuje jen zadní hydromotor a přední předpětí je nastaveno klíčem a během jízdy se nemění.

7) řada Plug and Travel ESA - jde o v principu identické tlumiče jako z řady ACE ale bez ovládacího panelu na řídítkách, kde je k dispozici sada konektorů pro napojení na ovládání původních tlumičů ESA. Jezdec tedy ovládá vše tak, jako kdyby měl původní tlumiče ESA ale namísto servomotorků které otáčí ovládacími prvky v předem definovaných polohách se mění průtok oleje a předpětí podle nastavení Touratech Suspension. Uživatel získá lepší funkčnost než měla ESA díky semiaktivnímu systému, vyšší rozsah předpětí a radikálně menší zahřívání tlumiče (a tím pádem životnosti olejové náplně) při dynamické jízdě.

8) řada RACING - jde o tlumiče které vychází z výše uvedených modelů ale optimalizované pro určité závodní použití. Obvykle jde o tlumiče se sníženou hmotností (velmi často bez hydrauliky předpětí) a laděním pro nejnáročnější použití. Racingové tlumiče nevyžadují měnit předpětí během etapy, takže hydraulika nemá smysl a naopak je požadován vyšší útlum při velmi vysokých rychlostech při jízdě na rallye apod. Tlumiče (i cartridge do vidlí) obvykle nabízí zvýšení zdvihu (+5 - +30mm)

9) řada COMPETITION - tlumiče určené pro okruhové závody. Vyrábí se v mechanických i elektro-mechanických verzích. Nejvyšší modely mívají elektrohydraulický aktivní systém zadního tlumiče a levé nohy vidlí se solenoidem regulujícím průtok při stlačení, pravá vidle bývá vybavena mechanickou cartridgí tlumící zpětný odskok. Aktuálně se vyrábí tlumiče pro BMW S1000RR, Suzuki GSX-R1000/750, Yamaha R6 a R1 (jen zadní tlumič) a Kawasaki ZX10R.

Více informací o závodních tlumičích řady COMPETITION najdete zde.

PODROBNÝ ČLÁNEK O TLUMIČÍCH TOURATECH SUSPENSION:
Přečtěte si článek, který vyšel o tlumičích Touratech Suspension v časopisu MOTORBIKE v létě 2016

Velmi srozumitelnou formou získáte přehled o celém výrobním programu a rozdílech jednotlivých modelů.

Článek je v PDF k dispozici zde.

9 produktů
eX-TREME + EPA 
BMW 1200  GSA  (2010-2013)  zadní21.12.2023

eX-TREME + EPA BMW 1200 GSA (2010-2013) zadní

Detail
HighEnd řada tlumičů Tractive vyráběných exkluzivně pro Touratech je primárně určená pro touringové cestování s častými změnami zátěže a jízdních podm...
eX-PERIENCE + EPA Front  BMW 1200  GSA  (2010-2013)21.12.2023

eX-PERIENCE + EPA Front BMW 1200 GSA (2010-2013)

Detail
HighEnd řada tlumičů Tractive vyráběných exkluzivně pro Touratech je primárně určená pro touringové cestování s častými změnami zátěže a jízdních podm...
TracTive tlumiče - Touratech Suspension řady Level121.05.2019

TracTive tlumiče - Touratech Suspension řady Level1

Detail
Tlumiče řady LEVEL 1 jsou OEM tlumiče vyráběné firmou TracTive výhradně pro Touratech a nejsou dostupné jinak než prostřednictvím prodejců Touratech. ...
TracTive tlumiče - Touratech Suspension řady Level221.05.2019

TracTive tlumiče - Touratech Suspension řady Level2

Detail
Tlumiče řady LEVEL 2 jsou OEM tlumiče vyráběné firmou TracTive výhradně pro Touratech a nejsou dostupné jinak než prostřednictvím prodejců Touratech. ...
TracTive tlumiče - Touratech Suspension řady Level2e21.05.2019

TracTive tlumiče - Touratech Suspension řady Level2e

Detail
Tlumiče řady LEVEL2e jsou OEM tlumiče vyráběné firmou TracTive výhradně pro Touratech a nejsou dostupné jinak než prostřednictvím prodejců Touratech. ...
TracTive tlumiče - Touratech Suspension řady High-End21.05.2019

TracTive tlumiče - Touratech Suspension řady High-End

Detail
HighEnd řada tlumičů Tractive vyráběných exkluzivně pro Touratech je primárně určená pro touringové cestování s častými změnami zátěže a jízdních podm...
Proč si pořídit tlumič Touratech Suspension by TracTive?20.05.2019

Proč si pořídit tlumič Touratech Suspension by TracTive?

Detail
Neustále řešíme dotazy zákazníků, kteří po nás chtějí nějaké "srovnání" s tlumiči jiných výrobců nebo seznam toho, co je na našich tlumičích lepšího n...
TracTive tlumiče - Touratech Suspension řady Extreme20.05.2019

TracTive tlumiče - Touratech Suspension řady Extreme

Detail
Jak už napovídá název, řada Extreme je to nejlepší, co v současné době nabízí Touratech Suspension v produktové nabídce tlumičů. Tlumiče Extreme vychá...
TracTive tlumiče - Touratech Suspension řady ACE20.05.2019

TracTive tlumiče - Touratech Suspension řady ACE

Detail
Touratech Suspension (by TracTive) řady ACE je zcela nový, revoluční podvozek, založený na tlumičích s elektricky ovládaným solenoidem v těle tlumiče,...
Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povolit všeNepovolovat cookies