Potah | DTX |
Vyhřívání | vyhřívané |
Výrobce | SARGENT CYCLE |
Výška | snížené |
Sedlo Sargent pro dálkové / adventure cestování.
Sedla Sargent dovážíme od evropského dovozce v Anglii. Bohužel po BREXITu musíme do ceny promítat další celní proceduru, protože Anglie již není v EU. S tím souvisí i nutná změna dopravy.
Sedlo pro je navržené pro maximální komfort při dálkovém cestování
Většina modelů se nabízí ve dvou výškách (plus nastavení polohy jako u sériového sedla), snížená verze je přibližně o 2cm nižší.
Potah je tvořen buď materiálem CarbonFX (reliéf skládaného karbonu) nebo více adhezivní Performance Plus (označované také DTX nebo Special Edition - SE).
Verzi Performance Plus tvoř dva různé materiály na aktivní části sedla - sedací část je z jemně vroubkovaného materiálu, který doplňují bočnice z mimořádně adhezivního (nekouzavého) potahu. Zadní část (kolmá) je hladká, stejně jako u verze CarbonFX.
Sedla se dále vyrábí v několika provedeních hrany mezi vodorovnou a svislou částí - tzv. "linka" panelů. Tyto části jsou sešité a šev může být viditelný (hladký spoj dvou panelů, tzv. Topstitch) nebo v místě švu může být vsazený hranový proužek kulatého průřezu (piping) v několika barvách. Standardně se do Evropy vozí sedla bez této "linky" nebo s černou nebo stříbrnou. Barevné verze (podle nabídky výrobce v USA) doveze evropský dovozce (v Anglii) na objednávku do 90 dnů.
Platforma je originální výrobek Sargent a výplň tvoří moderní paměťové pěny Atomic SuperCell - které jsou vzdušné a v maximální míře nenasáknou vodu při dešti. Výplň má pochopitelně různou tvrdost v různých místech tak, aby sedlo dokonale podepíralo bederní část páteře, nedocházelo k borcení zad a v maximální míře filtrovalo otřesy přenášené podvozkem k jezdci. Základna (platforma) je výlisek z materiálu PolyTec, který má odlišný tvar pro tento model motocyklu oproti sériovému sedlu. Tvar vychází z výsledků minimálně ročního testování skupinou jezdců různých postav, kteří jezdí různým způsobem (sportovnější, touring, offroad...) a je to kompromis optimální pro všechny.
Výrobce vyrábí dále dvě verze - s vyhříváním (a samostatným 10 stupňovým digitálním regulátorem teploty) pro řidiče a/nebo spolujezdce a bez vyhřívání. Vyhřívání musí zapojovat autoelektrikář se zkušenostmi s konkrétním typem motocyklu, není to "zapoj a jeď" - je nutné korektně zapojit relé, konektory atd. Sedla bez vyhřívání není možné doplnit o vyhřívání dodatečně - výrobce umisťuje vyhřívací panel dovnitř do materiálu výplně a rozebrání sedla a následné přečalounění s vyhřívaním by nebylo ekonomické. Ovládací panel vyhřívání tvoří sloupec LED diod různých barev indikujících úroveň teploty s možností nastavení jasu a případně otočení směru změny intenzity podle polohy ovladače při montáži na konkrétním místě.
SEDLA SARGENT JSOU NAVRŽENÁ A TESTOVANÁ RŮZNÝMI TYPY JEZDCŮ A SPOLUJEZDCŮ V RŮZNÝCH PODMÍNKÁCH A NA RŮZNÝCH CHARAKTERECH CEST TAK, ABY ŠLO KOMFORTNĚ UJET VÍCE NEŽ 1000KM KAŽDÝ DEN!